معاون آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: محدودیت به کارگیری اعضای هیئت علمی در مناصب سیاسی با مصوبه شورا رفع شد.

محدودیت به کارگیری اعضای هیئت علمی در مناصب سیاسی رفع شد

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، برداشت نادرستی از مصوبه امکان بکارگیری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی دارای هیئت امنای منصوب مقام معظم رهبری و یا اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در پست‌های مدیریت سیاسی و مصوبه تعیین فهرست این دانشگاه ها صورت گرفته است که غلامرضا سلیمی، معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

وی درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر «تعیین فهرست دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور مشمول امکان به‌کارگیری اعضای هیئت علمی آن ها در پست‌های مدیریت سیاسی» اظهار کرد: اعضای هیئت علمی نیروی انسانی نخبه و سرآمد کشور هستند که باید از ظرفیت آن ها برای پیشرفت استفاده شود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم که بخشی از آن ها در مراکز دانشگاهی و آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، مثلاً دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۲۲ هزار عضو هیئت علمی پیوسته دارد و نباید دولت و مشاغل مدیریت سیاسی را از خدمات آنان محروم کرد.

معاون آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان سابقه به‌کارگیری اعضای هیئت علمی غیردولتی و غیرانتفاعی در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی در ادوار گذشته بیان کرد: در دوره جدید شکایتی از انتصاب یکی از معاونان رئیس جمهور در دیوان عدالت اداری مطرح شد در این زمینه اعضای دیوان عدالت بر اساس مواد ۴۷ و ۱۷ و ۵۴ قانون خدمات کشوری تفاسیر مختلفی داشتند که گاه معارض یکدیگر تفسیر می شد.

سلیمی ادامه داد: بر این اساس بسیاری از کسانی که هم اکنون در دولت خدمت می کنند از اعضای هیئت علمی موسسات آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند که ممکن است در ادامه فعالیت خود با مشکل مواجه شوند، به همین دلیل این موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و شورای عالی از بین دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی که ماموریت ویژه دارند و اعضای هیئت علمی آن ها قبلا در مناصب سیاسی بودند، فهرستی را اعلام کرد.

وی اضافه کرد: با این مصوبه کشور می تواند علاوه بر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی در حکمرانی از نیروی انسانی توانمند بخش غیر دولتی هم استفاده کند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.